Det kan ta slut imorn eller hålla på föralltid, ibland är det så.

Ja, mina 2011-i-bilder-inlägg blev en succé när bara ett halvt av tre långa inlägg lyckades bli publicerade. Därav detta inlägg som någon sorts kompensation för det.
-
För det första har detta år varit en berg-och-dal-bana, min värld har helt vänds upp och ner. Jag har förändrats jättemycket, både på insidan och utsidan och lärt känna många nya människor. Jag har gråtit mig till sömns över allt det hemska i livet, men även varit med mina underbara vänner och skrattat tills magen krampat. Jag har fått mina första betyg och brytit ihop över skolan, pluggat hela kvällar och bara velat sova.
-
Sommaren var så gott som fulländad om det inte varit för att Bahar var bortrest hela tiden. Jag fick tillbriga mycket tid på älskade, underbara västkusten, bo några dagar i Norrland och röja sönder i hemstaden med My. Vi var i Italien, där jag spenderade den bästa veckan i mitt liv och lärde mig att mina vänner är mitt allt. Sedan var vi i Findland med familjen innan skolan tillsist började: Åttan, helvetesåret, ja det är faktiskt sant. Det var en period i mitten/slutet av November då jag bokstavligen var tvungen att plugga varje kväll. Och som om det inte var nog förändrades allting; lögner och skitsnack blev en vana för sådana som tidigare inte velat smälla en fluga.
-
Jag tog min första pallplats på en tävling, men annars har jag knappt kunnat träna sedan i våras. Men på så sätt har jag fått mer tid över till annat, tex har jag blivit ungdomsledare för en barngrupp tillsammans med My, Emma och Bahar. Mitt shoppingsug har varit enormt, min plånbok tom och en systemkamera står fortfarande högst upp på önskelistan.
-
Det är svårt att förstå, från att strike-a-pose:at framför Colosseum och Spanska trappan, till att få utbrott när man sätter sig på ett tuggummi på en stol i skolan. Från att ligga sjuk hemma och kolla på usla filmer, till att gå på Håkans konsert på Grönan. Det var 2011 det, och trots allt det hemska, fanns det väl djupt (DJUPT, DJUUUUPT) nere på botten även (möjligtvis) något gott med allt (det mesta).



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0