första advent

Gårkvällen var grejt. Vi är helt grymma på att vara kockar och jag låg i matkoma halva kvällen. Idag spenderade jag första advent på stan med Bahar. Sedan var jag helt illojal mot min hemstad och sket totalt i andventsfyrverkerierna vid slottet. Det var nämligen sjutton minusgrader och jag överlevde knappt promenaden hem från stan. Aldrig att jag tänker stå där, frysa fingrarna av mig, få tinnitus av alla explosioner och lura mig själv att jag inte tycker det är obehagligt. Jag är nämligen så bajsäckligt rädd för fyrverkerier. Barndomsfenomen som helt enkelt inte släpper.

Jaja. Istället var jag bättre än bäst, satt hemma och skrev hela mitt svenska tal och en labbrapport. Stolt. Haha. Nu är jag just chilling med min lillasysters kaninsockor från förskoleåldern (kul att mina fötter inte växer) och ska sova. Tänk vad skönt att ba SOOOOVVAAAAA. Jag är så jävla trött.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0