jesus christ superstar

I går spenderade jag en heldag i Stockholm med ledar-crewet (låter så coolt när jag skriver det så). Promenad, affärer, musikal och kinamat. Jag såg Ola Salo spela Jesus i Jesus Christ Superstar och blev positivt överraskad över hur bra musikalen var (filmversionen jag sett var från åttiotalet, utspelade sig i ett parkerinsgarage och hade ketchup-blod i våldsscenerna). Kom hem som en utmattat, mörbultad version av mig själv, grinade lite över skolarbeten och somnade i tid.

När jag vaknade imorses brände ögonlocken och näsan var tät, men jag tog mig upp och till skolan ändå. Överlevde ett tyskaprov och x antal minuter mensvärk. Men nu mår jag toppen. Har bytt om till världens skönaste kläder och knött ner mig mellan täcken, ätbara saker och läxböcker. Snart ska jag somna och bara sova hela natten och vakna pigg. Nja, det där med att vakna pigg på en skoldag är nog bara önsketänkande. Fin tanke iallafall.

(Bilderna ville verkigen inte visa sig, ledsen för det)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0