when he's the one i'll come undone, and my world will stop spinning... and it's just the beginning.

Okej, här kommer jag med fyra goouda filmtips jag sett typ senaste veckan.

1. Source code
- Jätte förvirrande, men ganska spännande film om en man (spelad av Jake Gyllenhaal) som går in i en annans kropp och får leva om åtta minuter av mannens liv, om och om igen, för att förhindra en terroristattack. Problemet är att bombningen redan har varit och mannen, vars kropp han tagit över, är redan död. Men hur som helst så lever han om de sista åtta minutrarna av mannens liv för att lista ut vem bombaren är. Sedan blir han kär i en tjej när han reser i dessa åtta minuter, men hon är ju också redan död.

Bra förklarat (inte).. men filmen är riktigt bra (på riktigt)!

2. The boy in the striped pyjamas (Pojken i randig pyjamas) - Min absoluta favoritfilm, alla kategorier. Fin, gullig, sorglig, skoj och tänkvärd. Se den! (tänker inte ens berätta vad den handlar om)

3. The Joneses - En ganska b film, men den är endå ganska rolig och bra. Det handlar om en familj, som egentligen inte är en familj, som sätts ihop i värsta fancy huset i ett fint kvarter. De arbetar med att spela normala och samtidigt göra reklam för massa märkes varor osv - dvs. de är som levande reklampelare.

Som vanlig är jag bra på att förklara!

4. A lot like love - En jätteromantisk, rolig film som jag sett en halv biljon gånger. Den handlar om några som träffas och sedan skiljs de åt och träffas igen, skiljs åt och träffas igen, skiljs åt och träffas igen... och så håller det på. Fast inte på ett långtråkigt sätt, nej tvärtom, den är braa. Aston Kucher spelar killen!

Postat av: Hedda

Source Code är fett bra (efter ett tag d man börjar fatta) :D

2011-12-11 @ 17:33:39
URL: http://wishyouwereheroin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0