Skärtorsdag



Dessa mästerverk tillverkade jag och Emma till Bahars födelsedag. Ni skulle bara smakat! (mobilkamera bild=dålig kvalitet)


Hej vänner! Snart är påsken igång på riktigt, men först ska vi ta oss igenom skärtorsdagen. Kanke kommer det några små påskkärringar och tigger efter godis, som man ju enligt någon konstig tradition inte längre ska göra på påskafton, utan på skärtorsdagen. Hur gick det till? Världen går utför alltså... Haha, nej men förutom påskgodis har jag tänkt få min syster att joina mig på en kladdkaka till eftermiddagen (jag är helgrym på att baka, host hooost). Annars ska jag måla lite mer på mitt rum. Där det förövrigt stinker målarfärg så mycket att jag numera är bosatt inne hos mig syster, om jag inte redan berättat det. Det har blitt riktigt mysigt faktiskt, lite som back in the old days när vi delade rum. Usch, vad jag ogillar folk som lägger in jätte mycket engelska när de pratar - okej, jag kastar inte sten i glashus nu, mer klippblock i glas slott, men men. Det är först när jag hör någon annan göra det, som jag inser hur extremt hej-jag-har-ingen-humor-men-försöker-verka-charmig-ändå-ish det låter. (Obs! Det gills inte om man måste prata engelska för att man tappat bort eller inte kan den svenska verionen av det man vill säga, då är det luuuugnt.)

Ahhh, hur jag alltid lyckas spåra ur. I varje inlägg. Jag börjar liksom på samtalsämnet insekter (okej, jag skulle aldrig nämna något så hemskt som insekter i min blogg. Förutom nu då... Och jag vet att de är nödvändiga och bla bla bla, men det är ändå det äckligaste jag vet) och slutar med att berätta om mina åsikter angående skolmaten. Ja, det var väl ungerfär dit jag tar mig just nu, vi kan fortsätta på detta totalt ointressanta samtalsämnet senare. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0