gymnasieval, höstkläder och tävling

Whä. Sämst/bäst skoldag - hej humörsvängningar! Dessutom började vi skriva våra krönikor på svenskan idag. Jag är frälst i skrivandet igen! Min hjärna spottar ut hemgjorda uttryck och överdjupa citat, om vartannat. Låter extremt överpretantiöst, men det är så kul! Tänk om man kunde tjäna sina pengar på att sälja böcker, eller skriva krönikor för den delen, det skulle vara helt jävla underbart. Jag vill nog helst bli konstnär/författare "när jag blir stor"! Tänk att kunna leva på något man verkligen brinner för. Universitet och kemi i all ära, men att måla, skriva, teckna, spela - det är väl den riktiga drömmen ändå. Trots detta ska jag gå natur på gymnasiet. Det skulle vara skändning mot min råsatsning på no-ämnena annars. Mina tillval däremot, de ska vara skrivandet och bild - på ett eller annat sätt, beroende på skola.

Har tröstat min sönderfyllda hjärna med att plöja igenom en gammal That 70's show box och ett avsnitt av New girl. Suktar efter ett par supersnygga boots för att överleva vintern, den perfekta, varma svarta tröjan och nya jeans. Ska nog dra en shoppingdag på söndag, men imorgon ska jag följa med och agera "coach" på lillsyrrans tävling. Hjälpa dem (hon och hennes parkompis) att komma till rätt golv, vid rätt rond, med stenhårt självförtroende och snyggt hår, haha. Ha det fint!

Postat av: Emilia

Ska inte du tävla?:o

Svar: nej, jag tävlar inte alls för tillfället! :)
elsakarlssons.blogg.se

2012-10-06 @ 07:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0