tredje september

September. S e p t e m b e r. Ut med sommarglädjen och släng in höstens kyla. Farmors raggsockor får täcka mina förfrusna tår. Träden blir kala. Varm choklad blir dubbelt, eller kanske trippelt så god att dricka. Shortsen får samla damm i garderoben. Jag har faktiskt inte så mycket emot hösten - jag gillar jeans och jag älskar kabelstickade ulltröjor. Det finns bara två nackdelar:
- Alla promenader hem om vintermörka kvällar, när det står två våldtäktsmän och en yxmördare runt varje hörn - MINST.
- Jag blir så rosig om kinderna när det är kallt ute - du kan likna mig vid en tomtenisse eller en tomat, välj själv.
Jakten på de perfekta vinterkängorna och en lagom snygg mössa fortsätter. Hitills har jag bara hittat saker som är mittimellan, och det ska man aldrig nöja sig med. Tänkte inta stan, eller kanske gränby centrum, inom kort. Ni får gärna smsa eller kommentera om ni bär på några tunga tips.

Idag har jag 1. Bakat pizza på hk'n 2. Genomlidit en lång skoldag med dunkande huvud 3. Rett ut min trassliga tonårshjärna och kontrollerat mitt humör 4. Kollat på kostymdraman och ätit nybakade cookies med Emma 5. Velat angående dansen.
Minus punkt tre. Den verkar fysiskt omöjligt. Det är antagligen det som är meningen också.
 
Postat av: Anonym

kängor på scorette!

Svar: tackar, ska kolla!
elsakarlssons.blogg.se

2012-09-04 @ 18:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0